Bel ons: 088 525 37 17
Naar homepage

ITIL 4 Foundation

Duur: 3 dagen
ITIL 4 Foundation stelt je in staat om te kijken naar IT Service Management via een end-to-end bedrijfsmodel voor de creatie, levering en continue verbetering van tech-enabled producten en diensten.

Over de training

Tijdens deze training leer je de best practices met betrekking tot processen, rollen en verantwoordelijkheden binnen projectmanagement, waardoor je effectief IT-dienstverleningen kan sturen en managen.

• Een bijdrage leveren aan de verdere professionalisering van de eigen (IT) organisatie

• De wereld van Service Management ontdekken

• Goed voorbereid het officiële ITIL® 4 examen maken

Benodigde voorkennis:

Je hebt geen specifieke voorkennis nodig voor deze training.

Let op: het lesmateriaal en examen van deze training zijn beschikbaar in het Engels en Nederlands. De lessen worden wel in het Nederlands gegeven.

DevOps Foundation

6 overzichtelijke modules

Het lesprogramma van ITIL 4 Foundation bestaat uit 6 modules.

  1. Introductie ITIL v4
  2. The Guiding Principles
  3. De vier dimensies van servicemanagement
  4. Servicewaardesysteem
  5. Continue verbetering
  6. Overzicht van ITIL-oefeningen

Inhoud van het programma

Hieronder leggen we uit wat de modules inhouden, zodat je weet wat je kunt verwachten.

Module 1: Introductie ITIL v4

• Servicebeheer: kernbegrippen
• Waarde en waarde co-creatie
• Waarde: service, producten en middelen
• Servicerelaties
• Waarde: resultaten, kosten en risico’s

Module 2: The Guiding Principles

• De zeven leidende principes
• De leidende principes toepassen

Module 3: De vier dimensies van servicemanagement

• Organisaties en mensen
• Informatie en technologie
• Partners en leveranciers
• Waardestromen en processen
• Externe factoren en stampermodel

Module 4: Servicewaardesysteem

• Overzicht van servicewaardesysteem
• Overzicht van de servicewaardeketen

Module 5: Continue verbetering

• Inleiding tot continue verbetering
• Het model voor continue verbetering
• Relatie tussen continue verbetering en leidende principes

Module 6: Overview of ITIL-oefeningen

• Doel van ITIL-oefeningen
• De praktijk van voortdurende verbetering
• De praktijk van wijzigingsbeheer
• De praktijk voor incidentbeheer
• De praktijk voor probleembeheer
• De praktijk voor het beheer van serviceaanvragen
• De servicedesk praktijk
• De praktijk voor serviceniveaubeheer

Heb je interesse in deze training?

Meld je dan aan via onderstaand aanmeldformulier. Heb je vragen over deze training of de aanmeldprocedure? Je kunt ons op werkdagen bereiken tussen 09:00 en 17:00 uur. Bel direct 088 525 37 17 of stuur een e-mail naar nlleertdoor@itph-academy.nl.

NLLD subsidie niet meer beschikbaar!

Helaas heeft ITPH Academy geen beschikking meer over de NLLD subsidie waarmee dit traject werd bekostigt. Ontvang meer informatie over trainingen met bekostiging in de toekomst. Vul hier je gegevens in.

Akkoord voorwaarden(Vereist)
Toestemming nieuwsbrief(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Voor wie is deze training geschikt?

Deze training is ontwikkeld voor iedereen die zich bezighoudt met beheer en exploitatie van de IT-infrastructuur en het leveren van IT-services, zoals IT-medewerkers en -managers.

DevOps Foundation

Hoe verloopt de aanmeldprocedure?

Stap 1: Aanmelden

Je meldt je aan door je gegevens in te vullen op het aanmeldformulier. Je krijgt een voorlopige bevestiging van je aanmelding van ons.

Stap 2: Aanleveren gegevens

Voor het kunnen meedoen aan deze kosteloze training, hebben wij aanvullende gegevens van je nodig. Wij nemen contact met je op voor het aanleveren van de noodzakelijke gegevens.

Stap 3: Bevestiging aanmelding

Nadat alle gegevens bij ons zijn aangeleverd, krijg je van ons een definitieve bevestiging via de mail  van je aanmelding voor de training. De gegevens over de precieze startdatum, de lestijden en de lesmaterialen krijg je zo snel mogelijk van ons na je definitieve aanmelding.

Stap 4: Start training

Je start de digitale training bij ITPH Academy.

Stap 5: Afronding training

Je sluit het trainingsprogramma af met het examen ITIL 4 Foundation, dat bij de training is inbegrepen. Je schrijft je hier wel zelf voor in. Je kunt daarbij zelf bepalen waar en wanneer je het examen maakt.

Unieke samenwerking

ITPH Academy heeft een unieke samenwerking met Het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Omdat ITPH Academy de subsidie NL leert door toegereikt heeft gekregen, kunnen we kosteloze trainingen en opleidingen voor om- en bijscholing mogelijk maken. Een samenwerking waar we trots op zijn!